حکم وضوی آدم بی دست و پا

Posted

سئوال: یکی از همسایه های ما، دست و پا ندارد، چگونه وضو بگیرد؟

امضا: ممد

قال صادق یا علی یا اصغر علیه السلام( کلا معظم له دارند حافظه شان را از دست می دهند// میرزا):" و ما لا یدین و لقدین، و لیس منی و هم لا مسلمون". همانها که اول گفتیم فرمودند که کسی که دست و پا ندارد از ما نبوده و مسلمان نیست. در نتیجه هر فلانی دلش خواست بخورد جایز است.

شادی و ناراحتی بواسطه دستگیری و عدم دستگیری ریگی ها

Posted

سئوال: بنده از دستگیری ریگی خوشحالم ولی‌ از دستگیر نشدن ریگیهای حکومتی غمگینم آیا مجاز هستم از شادی اولی‌ برقصم؟یا از غم دومی‌ مجلس ختم انعام بگیرم؟

امضا: Donya

احتیاط واجب آن است که به واسطه اولی گریه و بواسطه امر ثانی شادی کنید. (معظم له می فرمایند که اگر این ریگی های دولتی نباشند، مردم صبح تا شب خواهر و مادر کی را به زمین و اسمان بکوبند؟؟//میرزا)

حکم جهاد با لبنان و اسرائیل

Posted

سئوال: با آرزوی قبولی طاعات جنابعالی؛ احتراماً، اینکه رئیس جمهور محبوب حیوانات فرمودند که کار اسرائیل پس از حمله به لبنان باید یکسره شود، آیا جهاد لازم است یا خیر؟ در صورتی که جهاد لازم است با کدوم باید جنگید با آن لبنانیهای حروم لقمه یا اسرائیلیهای غاصب؟

امضا: YAZZ یاز خودمان

اگر منظور نظر ایشان این باشد که راه اسرائیل از لبنان می گذرد، جهاد با ولایت لبنان بر جهاد بر مملکت اسرائیل مقدم است. (در هر حال مقلدین و مکلفان به عشق و حالشان برسند که اجر 100 جهاد دارد// این را معظم له فرمودند// میرزا)

حکم از دست دادن بکارت در شب چهارشنبه سوری

Posted

سئوال: دختری در مراسم چهارشنبه سوری در حین پرش از روی آتش بکارت خود را از دست داده، حکم ایشان چیست؟

امضا: ناشناس

بهانه خوبی است. اشکالی ندارد.

بهشت پسران باکره

Posted

سئوال: قصد از مزاحمت این حقیر سوال شرعی برادری است که در مورد احکام اخروی برادران باکره سوالاتی داشتند.همانگونه که مسبوق به سابقه است آیات و احادیث بسی معتبر و اوریجینال دردست است که دختران باکره به بهشت میروند.حال اگر پسری در این دوره آخرزمان ورجین مانده و ... نکرده باشد آیا او هم به بهشت میرود؟؟

امضا: آرزو آگاه

بله. قال صادق یا باقر یا جعفر علیه السلام (معظم له دقیقا خاطرشان نیست/ میرزا)،اگر انقدر الاغ تشریف دارند که شما فرمودید؛ به بهشت، قطعه خر عیسی مشرف می شوند، انشاءالله.

پاکی و نجاست آب بواسطه جماع

Posted

سئوال: آیا آبی که بر اثر از جماع می آید نجس است؟

امضا: نفیسه محجبه

اگر بیشتر از آب دو عدد پرتقال باشد حکم آب جاری را داشته و پاک است.

استفاده از دستگاه طهارت اتوماتيك

Posted

سؤال: جديداً دستگاه طهارت اتوماتيك كه ساخت شرکت زیمنس به بازار آمده كه در يكي از شهرهاي آلمان من آن را ديدم؛ اين دستگاه كه با آب جاري و لوله كشي کار می کند، ماتحت آدم را همانجا که خرابکاری کرده شسته و با باد و هوای گرم (سشوار) خشک می نماید. در حین شستن هم خودش ذکرهای مورد نیاز را بلند بلند می خواند. آيا طهارت با اين دستگاه درست است؟

امضا: تواب اساسی

خیر. از آنجایی که رساندن حداقل 2 بند انگشت و بلکه 3 بند و یا حتی 3 بند از 3 انگشت (بین علما به دلیل مشکلات شخصی اختلاف است) به ماتحت برای تکمیل طهارت لازم است، طهارت با دستگاه مورد ذکر جایز نیست. (ولی خشک کن خوبی دارد هااا/ این را خود معظم له فرمودند/ میرزا).

صحت حکم محارب به شهروندان ایران

Posted

نظر جنابعالی درباره حکم محارب به برخی از مردم ایران چیست؟ آیا حکم محارب صحیح است؟

امضا: سعید سیرجانی

حکم محارب تنها درباره شخص مسلم در کشور دارای حاکم مسلم صدق دارد. از آنجایی که نه مردم ایران بطور عملی مسلمان هستند و نه والیان مسلمان در ولایت پارس حکومت دارند، فعل محاربه و حکم محارب به هیچ وجه من الوجوه مصداق ندارد.

(یواشکی فرمودند در مملکتی که اینهمه مغز و فکر وجود دارد و در عین حال 4 برابر ترکیه مشروب مصرف می شود و 70 درصد مردم نمی دانند نماز چیست و خود دولت هم 99 درصد مردم را مسلمان و بلکه داخل آدم نمی داند، اسلام بلا معنی است، چه برسد به محارب/ میرزا)